Az elmúlt vasárnap két kollégámmal egyetemben ellátogattunk a Hungaroringre, a WTCC magyarországi futamát élőben megnézni. Az alábbiakban erről lesz egy kis élménybeszámoló, néhány képpel fűszerezve.
A jegyek
A jegyeket nagyjából egy hónappal a futam előtt vettük meg a miskolci IBUSZ irodában. Szerintem nagyon olcsón megúszható egy verseny, és aki szereti a gyors autókat, a benzingőzt, annak érdemes azt a kis összeget rászánni és garantáltan még jobban megfertőződik.
Reggel hatkor indultunk Miskolcról, egy kis pihenőt tartottunk út közben, ami teljes eseménytelenséggel telt el, leszámítva a helyenkénti esőt. Sajnos az egész napunkat végigkísérte a rossz idő, csak a hazaúton sütött ki a nap, de ez egyáltalán nem szegte kedvünk.
Itt jegyzem meg, hogy életemben másodjára voltam a Ringen, a tavalyi F1-es futamra látogattam ki, amikor különböző okokból nem volt lehetőségem bejárni a pályát.
Ezen a napon azt terveztük, hogy délelőtt bejárjuk a pályát, megnézzük a szoborparkot és a többi látnivalót, illetve a betétfutamok alatt kinézzük, hogy honnan lesz érdemes nézni a futamokat. A terv az volt, hogy a két túraautós futamot a pálya két különböző pontjáról nézzük, de a rossz idő miatt ez másképp alakult.
Nos, a pályára érve gyorsan leparkoltunk, majd besétáltunk a pályára a 8-as kapun át és rögtön elfoglaltuk helyünket a célegyenes fedett lelátóján a Zengő boksszal szemben.
A kapun belépve kitűzőket kaptunk a WTCC 10. szezonjának tiszteletére. Ezeket később keresztfiam és unokahúgom kapja majd meg.
A kapott kitűzők
Később szétnéztünk a Super Gold tribün mögötti részen, ahol néhány versenyautó és kamion mellett az árusok sokasága fogadott. A Zengős sátornál folyamatosan óriási tömeg volt, sokan tértek haza a csapat új színeit viselő pólókkal, sapkákkal, nyakba akasztóval. Sajnos az utóbbiról mi lemaradtunk, mert ezek nagyon hamar elfogytak.
A Hungaroring Shop sátrában aztán vettünk egy-egy nyakba akasztót, a jegyet majd lelamináljuk, és ezzel együtt lesz eltéve emlékül a versenyről.
A pass tartó
Kép nem sok készült, mert nekem most nincs alkalmas gépem, amit pedig vittünk, azt nem ismerem annyira, hogy igazán jó képeket készítsünk, és az egyre erősebben eső eső is meggátolt minket ebben.
A Citroen egy igen csak látványos kiállítást rittyentett össze itt, több szériaautót kiállítottak, illetve látható volt a legújabb modelljük, a C4 Cactus is, egy C-Elysée versenyautó társaságában.
A Opel Dakar Team Opel Mokkája is tiszteletét tette, amit Szalay Balázs és Bunkoczi László terelgetett. Elég tekintélyt parancsoló élőben, de eltörpült a mellette álló vas árnyékában.
Ez a vas pedig az Opel Dakar Team kamionja, amivel Darázsi Zsolt, Őri Péter és Kecskés István rajtolt el 2013 decemberében az Africa Eco Race-en, ami a klasszikus Dakar útvonalán zajló megmérettetés volt.
Mellette parkolt Kiss Norbert versenygépe az OXXO Energy Truck Race Team színeiben, amivel idén is a Kamion Eb-n vitézkedik. Nem semmi ez az 1400 lóerős szörnyeteg!
A zengő sátor mellett volt egy utcai Honda Civic a versenyautót idéző matricázással, illetve az egyik támogatójuk komplett termékpalettáját bemutató sátor.
Sajnos ezekről már nem készült általunk kép.
Miután innen az egyre erősödő eső betessékelt a fedett lelátó alá, elfoglaltuk újra az ülőhelyeinket, és vártuk az első betétfutamot, az RCM Kupa versenyét.
A versenyek alatt nem készítettem egyetlen egy képet sem, részben a fentebb már említett okok miatt, részben azért, mert vannak erre nálam sokkal alkalmasabb/tehetségesebb személyek, akik sokkal jobb képeket csinálnak és ezek könnyen fellelhetők a neten.
Jónak ígérkezett a verseny, mivel technikai részről kiegyenlített a mezőny az egyforma kupás Swiftek miatt. Sajnos a rajtot leszámítva nem sokat élvezhettünk ebből a versenyből, mert a célegyenes végét már nem láttuk, ahogy a pálya többi részét sem, és a kivetítőkön nem közvetítették a futamot. Biztosan meg volt az oka annak, hogy miért nem, de jó lenne kihasználni a meglévő technikát a futamok minél jobb élvezhetősége érdekében,
Az utána következő Auto GP futam részben minden várakozásunkat felülmúlta. Sokkal komolyabbak ezek a gépek mind látványban, mind hangban, mint amilyennek tévén át tűntek.
Rengetegen szurkoltunk Kiss Pál Tamásnak a minél jobb eredmény érdekében. Sajnos nem sikerült az előző napi bravúrt megismételni, de azt hiszem tisztességesen helyt állt. Természetesen minden körben, mikor elhaladt előttünk, állva, tapsolva, dudálva, éljenezve, dobolva fogadta és bíztatta őt a teljes közönség.
Az autók hangja fantasztikus, akár a bokszutcában mennek a sebességlimiter által megfogva, vagy elinduláskor, ahogy jöttek ki a pitből, akár a célegyenesben padlógázas gyorsításkor. A tavalyi F1-es emlékeim szerint valahol a GP2 és az akkori F1 között lehet valahol félúton a hangjuk. Tartok is egy kicsit az idei Forma-1 hangjától, bár állítólag élőben nem olyan vészes, mint tvben. Otthon nem zavar a megváltozott hang, de a pálya mellett része az is az élményhez. Visszatérve a tegnapi napra, ezeknek a formulaautóknak a valós tempóját is csak így élőben lehet igazán érzékelni, a tévé nagyon nem adja azt vissza, hogy mire képesek ezek az autók.
Nagyon vártuk az első WTCC futamot. Amikor Norbi megjelent, hatalmas volt az őrület. Hihetetlen volt a hangulat, ahogy mindenki bíztatta a hazai versenyzőt. Dobok, dudák, ordítás, taps, fütyülés és éljenzés fogadta, ahányszor csak megjelent akár Ő, akár a csapat bármely tagja.
A futamról sok mindent nem tudok írni, megtették már ezt helyettem mások, akik sokkal alkalmasabbak erre, minden esetre a rajt nagyon jó volt, Norbinak is jól sikerült, és azzal is egyet értek, hogy utána lényegében eseménytelen körözgetés - vonatozás volt, de akkor is nagyon élveztük. Akár a kivetítőn, akár előttünk tűnt fel a Zengős Honda, hatalmas ovációval bíztattuk honfitársunkat. Mindenki állva nézte végig mindkét WTCC futamot. Sajnos ennyit tudott a technika ezen a napon, a jó rajtnak és a hibamentes versenyzésnek köszönhetően értékes pontokat gyűjtött Norbi és a csapat.
A versenyek között megmozgattuk kicsit a hidegben és a szélben elgémberedett tagjainkat, mert az eső hiába állt el, a szél csak kis időkre csitult el és a hőmérséklet sem haladta meg a 13 fokot.
A második futam az elsőhöz hasonlóan alakult. Michelisz jól kapta el a rajtot, de nem maradt elég hely számára, hogy annyi pozíciót szerezzen, mint az első futamon. Egy pontot azért így is begyűjtött.
A verseny után a parkoló felé vettük az irányt, ahonnan nagyjából egy óra alatt tudtunk kijönni. Lényegében mindenki türelmesen kivárta, hogy kijöhessen. A hazaút szintén eseménytelen volt, de a nap folyamán fantasztikus élményekkel lettünk gazdagabbak. Jövőre biztos, hogy visszatérünk.
Ezúton is gratulálok Michelisz Norbinak és a teljes Zengő Teamnek, hihetetlen, hogy ebből a kis országból hova jutottak.
Végezetül egy kis videó a Zengő Motorsport youtube csatornájáról, amin mi is láthatók vagyunk a nézők tömegében, hogy érezzétek milyen lehetett a hangulat:
Hajrá Norbi! Hajrá Zengő Team!