A mai poszt egy nagy kedvencemről, a Bangle féle 7-es 1/24-es méretarányú modelljének képeiről szól.
Ezt a modellt névnapomra kaptam a Páromtól.
Az autót a 2001-es frankfurti autókiállításon mutatta be a gyár, mint az autótervezés forradalmi modelljét.
Ez volt Chris Bangle által bevezetett formanyelv első példánya, ami nagyon megosztóra sikerült.
Bemutatásakor kétféle benzinmotorral látták el, ezek a 735i és a 745i modellek voltak. Később bővült a kínálat 6 és 8 hengeres dízelekkel, illetve V12-es benzinessel.
A világon elsőként ez a modell kapta meg a ZF 6 fokozatú automata váltóját, illetve újdonság volt még az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókból álló felfüggesztés és az i-Drive.
Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a tervezők több mint 5 évet dolgoztak azon, hogy a lehető legkevesebb gombot kelljen elhelyezni az autóban, és ennek folyamán szinte mindent az i-Drive menüjében lehetett csak kezelni, ami elég lassú volt. Állítólag a csapat akik a fejlesztését elkezdték, menet közben átmentek az Audihoz, ahol a nem sokkal később bemutatott második generációs A8-as MMI-re keresztelt fedélzeti rendszerét fejlesztették, ami sokkal jobb lett mint a BMW-é.
Később mutatták be a nyújtott tengelytávú változatot, ennek a gyári kódja E66.
2008-ig gyártották a modellt, ami menet közben kapott egy faceliftet, ami a külső megjelenésének nagyon jót tett. Maradt az alapforma, de finomítottak a részleteken, ami így kevésbé volt megosztó. Összességében így is nagyot alkotott a BMW, sikeres lett ez a 7-es széria, de sokkal sikeresebb is lehetett volna kicsit visszafogottabb formatervvel.
Utódja formai szempontból sokkal fejlettebb, jobban illeszkedik a nagy német bálnák közé.
Ezt a konkrét 1/24-es méretarányú modellt a Welly gyártotta, szerintem egészen jó minőségben. Főleg a belső tér kidolgozása tetszik benne.
Végül itt egy link a Totalcar bemutatójához: http://totalcar.hu/tesztek/bmw7bem ,illetve egy videó a Totalcar tv adásához: