Az elmúlt hétvégén újra hazánkba látogatott a WTCC mezőnye. Vasárnap kilátogattunk a Hungaroringre, erről szól ez a picike élménybeszámoló most.
Azt hiszem most már írhatom, hogy szokás szerint reggel indultunk útnak, ami megint eseménytelen volt.
Annyi kellemetlenségünk adódott, hogy reggel még napsütésben indultunk, de később borús lett az idő, ami végigkísérte a napunkat. Hosszú idő után először bíztunk az időjárás előrejelzés pontosságában, de ez hiba volt.
Fél 9 előtt nem sokkal értünk ki a pályára. Rögtön elfoglaltuk a helyünket a Zengő boxxal szemben a lelátón, majd a tribün mögötti területen kezdtük a nézelődést.
Úgy gondolom, hogy a szervezők idén sem használták ki kellően a rendelkezésükre álló helyet, főleg a tavalyi DTM-hez és a WSR-hez mérten, de azért volt pár érdekesség itt is.
Először a Citroen sátrát néztük meg, de ott nagy bánatomra most versenyautó nem volt, csak sima utcai kocsik egy nagyon profi szimulátor és egy batak társaságában.
Utána Zengőék demó Hondáját néztük meg, természetesen nem maradhatott el a mellette való fotózkodás sem.
Mellette egy alaposan megemelt Ford F350 Pick Up volt, ami mellett a méreteit érzékeltetve szinte kötelező volt a pózolás.
Ezután a hungaroringi élményvezetéshez kapcsolódó autókból volt egy kisebb kiállítás:
A képre kattintva galéria nyílik!
Az Audi hangját megpróbáltam videóra venni, több-kevesebb sikerrel:
Ott volt még a Szalay Dakar Team kamionja is
Illetve Kiss Norbi Kamion Európa Bajnok versenygépe is
Ezen kívül a motoros akadémia motorjai, illetve néhány cég sátra foglalta el a terület egy részét, és természetesen itt voltak a csapatruhákat árusító cégek sátrai is.
A Zengő Shop mellett is kellett fotót csinálnunk:
Úgy gondolom jól állna a páromnak ez a Honda! :)
Miután itt mindent megnéztünk, amit érdekesnek találtunk, visszamentünk a lelátóra, ahonnan már csak vattacukorért jöttünk el.
Nem kellett sokat várnunk az ETCC első futamának rajtjára
Izgalmas verseny volt, főleg, hogy Ficza Feri nyert, bár a Ford Fiestákat én nem engedném együtt ezzel a mezőnnyel. Tavaly is sok problémát okoztak, és idén is sokszor útban voltak a lekörözésekkor.
Félreértés ne essék, nincs bajom a kisebb kategóriákkal, csak akkora a tempó és tudásbeli különbség, hogy szerintem nincs helyük a pályán egy időben a többi kategória autóival és versenyzőivel.
A második futamra sem kellett sokat várni, ami talán még az elsőnél is izgalmasabbra sikeredett, itt Ficza 2. helyen ért célba.
Nem sokkal ezt követően már az Auto GP mezőnye készülődött a második versenyükre. Mióta magyar pilóta nincs a mezőnyben nem igazán követem figyelemmel ezt a sorozatot, de sajnálatos volt, hogy vasárnap csak kilencen álltak fel a rajtrácsra. Azért a versen izgalmas volt, és az autók hangja hátborzongató. Kinek jó, kinek rossz értelemben.
Ezek után kezdődött a legfontosabb esemény, a WTCC mezőnye is felállt a rajthoz.
Itt látványosan nagyobb volt a tömeg a rajtrácson:
Elég jó kis versenyt láttunk, bár nem sikerült mindenkinek elsőre elfoglalnia a rajthelyét így megismételték a felvezető kört. Norbi szempontjából azt hiszem tisztes helytállást láthattunk, a biztos pontszerzésre ment rá, és vigyázott a technikára a második futamra.
A második futam fantasztikusan alakult. Norbi rajt-cél győzelmet aratott. Végig a kezében tartotta a versenyt, és ekkora előnnyel privát versenyző még nem nyert futamot a WTCC történetében.
Ez után volt még egy Kia Lotos Cup. Ezt már nem néztük végig, mert szerettünk volna lehetőleg gyorsan kiérni a parkolóból és hamar hazaérni, illetve a komoly versenyautók után nagyon lassúnak tűntek ezek a kis Kia Picantók.
Összességében egy kellemes napot zártunk, nekem tetszett az idei verseny is. Párom most volt először ilyen rendezvényen, de nem utoljára!
Jövőre is itt leszünk!