Megérkeztek az újabb alkartrészek, és összeállt a moci.
Sajnos nem ment minden egyszerűen, hála az alkatrészkereskedő nemtörődömségének.Nézzük részletesen, mi történt az elmúlt napokban.
Megvan az új dugattyú.
Az új dugó
Vettem tűgörgőt.
A régi és az új görgő
Kicseréltettem a benzinszűrőt, mert a régi vékony volt.
Az új benzinszűrő
Rendeltem indexkapcsolót.
Az új indexkapcsoló
Ezt egy kicsit farigcsálni kellett, mert pontatlan az utángyártott, dfe egy késsel könnyen meg tudtam oldani a fülek megfaragását.
Itt kellett egy kicsit kifaragni, hogy bepattanjon
És így minden kapcsolót kicseréltem.
Az összes kapcsoló kicserélve
Megérkezett az új, 70-es hengerfej.
Az új hengerfej
Csilli-villi
Jó nagy az égéstér
Sokkal másabb, mint a régi, 50-es hengerfej. Azért nem mindegy, milyen az égéstér...
A régi és az új
Van egy kis különbség...
Ez után elkezdtem az összeszerelést.
Bekerült a tűgörgő,
A tűgörgő helye...
Útban befelé...
És megérkezett...
Felraktam a dugattyút,
Itt még minden jónak tűnik...
Majd felkrült a henger és a hengerfej.
De ekkor jött egy hatalmas probléma. Mikor a csavarokat meghúztam, a ventillátort megfogva megpróbáltam átforgatni a főtengelyt, és egy fémes koppanás kíséretében megakadt. A csavarok fellazítása után láttam, hogy a dugó kb. 2mm-el magasabb, és beleér a hengerfejbe.
Újra levettem a hengert, a dugót, és visszavittem az alkatrészkereskedőhöz, aki visszaadta az árát.
Ezután a netről rendeltem dugót. Kiderült, hogy a rossz dugó az állóhengeresbe való.
Mikor megjött az új dugó, újra összeraktam.
A jó dugó doboza
A doboz tartalma
Kicsit furcsa a dugó tetejének a megmunkálása, de a lényeg, hogy működik
Az összerakás alatt újabb probléma akadt. Az utolsó tőcsavart beleszakítottam a blokkba. Ekkor segítségül hívtam az egyik munkatársamat, aki a helyi motorguru.
A segítőim: Zsolti és a fia, Bálint
Vele átalakítottuk a blokkot fix tőcsavarosra, ez a későbbbi összeszerelést is megkönnyítette, majd szépen elkezdtük összerakni a mocit.
A tőcsavarok és a dugó a helyükön
A pasztázás(ezt természetesen korábban is megcsináltam, csak koszos kézzel nem akartam fényképezni)
Így sokkal könnyebb felrakni a hengert
Az utolsó mozzanatok
Az összerakás végra teljes sikerrel zárult. Sajnos kiderült, hogy az autómata szívató nem működik, majd ezt ki kell cserélni.
Mikor sikerült beindítani, nagyon megörültem. Az első méterek után elkezdtük a karbit beállítani, de ez nem ment, mert valószínűleg kicsi a főfúvóka, majd rendelek bele nagyobbat, és ki is takarítom(tudom, ezzel kellett volna kezdenem). A variátor görgők is elég nagyok, majd próbálkozom kissebbel.
A bejáratás alatt 40-45-ös tempót tartva nagyon jól muzsikál a gép.
Sajnos 80km után akadt egy kis probléma, de szerencsére nem sújos, de ezt majd egy későbbi posztban leírom.