A mai nap a Corvette 5.-ik generációja kerül terítékre, szintén a Bburago által gyártott modelleim kapcsán.
A Corvette siker története 1953-ban kezdődött. A New York-i Warldorf Astoria halljában mutatták be mint stílusgyakorlatot, és a bemutató nem célzott többet, mint hogy bebizonyítsa a General Motors, hogy képes olyan autót előállítani, mint az Államokban akkoriban annyira kedvelt angol sportkocsik. Az a forma akkoriban teljesen szembefordult a GM akkor használt formavilágával.
Már maga a név is állítólag csak a véletlen műve. A GM egyik fotósa vetette fel a Corvette nevet a haditengerészet egyik apró és fürge második világháborús csatahajója után. Ez a cég vezetésének megtetszett.
Az első példány fehérre fényezett, hosszú motorháztetővel és rövid farral ellátott példány volt. Ezeket az arányokat a Corvette minden generációja magán hordozta.
Az egyik legnagyobb újdonsága az üvegszálból készült karosszéria volt. Előnyös tulajdonságai közé tartozott, hogy szinte bármilyen formát elő lehet állítani belőle, nem rozsdásodik és ráadásul könnyű is.
A cégvezetés megdöbbenésére akkora sikert aratott ez a formatanulmány az emberek körében, hogy rövidesen elkezdték az autó szériagyártását is.
A depütáláskor egy soros 6 hengeres motort választottak mindössze 150 lóerővel, amiből rengeteget elvett még a 2 fokozatú automata váltó is.
1955-ben aztán a GM vezetése belátta, hogy nem elég a dögös, sportos forma, így megalkottak egy újabb legendát, ami végigkísérte a típus pályafutását. A Chevy Smollblock V8-asa született meg ekkor 4,3 literes hengerűrtatrtalommal. Ez a motor újra az egekbe emelte az eladásokat.
A most bemutatott autó az 5.-ik generáció képviselője amit 1996-ban mutattak be.
Készült belőle coupé, cabrio és targatetős változat is.
A Smallblock lökettérfogata az évak alatt folyamatosan nőtt, ebben a generációban 5,7 literes volt, de 1955-óta most először nyúltak hozzá komolyabban a hengerenként kétszelepes OHV motorohoz. Megőrizték a szelephimbás kivitelt, de teljes egészében könnyűfém ötvözetből készítették a motort, ami így 344 lóerőt adott le, amit kizárólag a hátsó kerekek próbáltak átvinni az aszfaltr több-kevesebb sikerrel.
A c5-ös volt az utolsó bukólámpás generáció, utána gyalogosvédelmi okokból viszatértek a fix lámpákhoz.
Jellegzetes az autó hátulján a 4 kerek, itt már erősen lapított fényszóró és a 4 kipufogócső.
Ha a vezetési élményre is kíváncsiak vagytok, ajánlom figyelmetekbe a Totalcar tesztjét a típusról.
Akkor jöjjenek a képek: