Hangácsi blogja

Hangácsi blogja

Autóbuzéria, ahogy nekem tetszik.

Top 5

  1. Dio felújítás 3. rész
  2. A várva-várt Senna film, magyar felirattal! Frissítve!!!
  3. Dio felújítás 4. rész - Az utolsó poszt
  4. Dio felújítás 2. rész
  5. Dio felújítás 1. rész

Keresés

Blogajánló

Elektromos kisautók: szabad-e, érdemes-e? „Akkor most már lehet? Persze. Csak…” Körülbelül 300 beszélgetésünk kezdődött így az elmúlt 1-2 évben, különösen, mióta ügyfeleink tudják, hogy tisztán elektromos autók szervizelésére is megvan a képzettségünk ‒ és most már elmondhatjuk, hogy a gyakorlatunk is. A teljes kérdés általában úgy hangzik,… autonetszervizek.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2015 október (1)
  • 2015 május (2)
  • 2015 március (1)
  • 2014 december (3)
  • 2014 november (1)
  • 2014 október (2)
  • 2014 szeptember (6)
  • 2014 augusztus (2)
  • 2014 július (2)
  • 2014 június (1)
  • 2014 május (3)
  • 2014 április (4)
  • Tovább...

Címkék

1/24 (13) 1/43 (65) 104 (1) 105 (2) 1100 (1) 1102 (1) 111 (1) 1203 (1) 125p (3) 126p (2) 13 (1) 1310 (1) 1500 (1) 200 (1) 2014 (4) 2015 (1) 203 (2) 2101 (1) 2109 (1) 2141 (1) 2203 (1) 237 (1) 24 10 (1) 311 (2) 312 (1) 313 (1) 353 (3) 356B (1) 400 (1) 407 (1) 408 (1) 45 (1) 452 (1) 469 (1) 601 (1) 603 (1) 603 1 (1) 613 (1) 67b (1) 69 (1) 745i (1) 750 (1) 911 (1) 968a (1) af34 (8) árvíz (1) audi (2) auto gp (1) awz (1) a 07 (1) b1000 (2) barkas (2) bburago (9) bis (1) bmw (6) bosto (1) bugatti (2) c5 (1) cabrio (2) camping (1) carlos sainz jr. (2) chevrolet (2) citroen (1) civic (2) corvette (1) coupé (1) csajka (1) dacia (3) david coulthard (2) dio (9) dodge (1) dtm (1) e36 (1) e65 (1) E85 (1) EB 110 (1) etcc (1) f1 (3) f8 (1) f9 (1) felújítás (7) ferrari (1) fiat (5) fiesta (2) ford (3) formula 1 (2) formula renault 2.0 (2) formula renault 3.5 (2) fso (1) gaz (6) goldenblog2011 (1) groupb (1) gtr (1) gymkhana (2) honda (11) HP (1) hungaroring (5) hyundai (1) ifa (2) is350 (1) jean ragnotti (2) kenblock (2) kia (1) kiállítás (1) kombi (2) kulabéla (1) lada (6) lancia (1) latvia (1) leaf (1) legendás autók (1) lexus (1) Le Mans (1) lotus (1) m20 (2) m21 (1) m24 (1) m3 (1) m5 (1) maserati (1) Melkus (1) mercedes (1) michelisz (2) modell (79) moszkvics (4) motor (1) M GMBH (1) M roadster (1) nissan (1) niva (1) nomad (1) norbi (1) nysa (1) oka (1) p50 (1) p70 (1) Pannónia (1) pick up (2) pobeda (1) polonez (1) polski (3) porsche (2) raf (1) rally (2) Red Bull Racing (2) reklám (4) renault (1) Renault (1) Renault F1 (2) retroautók (65) robogó (7) rs125 (1) RS 1000 (1) rt/10 (1) samara (2) segítség (2) senna (1) simson (1) skoda (1) soul (1) sr50 (1) subaru (1) syrena (3) szavazás (1) tarpan (1) tatra (3) tavria (1) TL 250 F (1) tourist (1) trabant (2) traction avant (1) trans (1) tűzverdák (1) type 55 (1) uaz (2) veloster (1) veterán (1) videó (13) viper (1) volga (3) volvo (1) vörösiszap (1) warszawa (4) wartburg (7) welly (1) World Series by Renault (2) WSR (2) wtcc (2) yugo (1) z3 (1) z4 (1) zaporozsec (1) zastava (2) zaz (2) zengő motorsport (1) Zil (1) zuk (1) Címkefelhő

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Chevrolet Corvette C5

Chevrolet Corvette C5

›
Chevrolet Corvette C5

2014/12/09 : hangacsi Szólj hozzá!

A mai nap a Corvette 5.-ik generációja kerül terítékre, szintén a Bburago által gyártott modelleim kapcsán.

hpim0648.JPG

A Corvette siker története 1953-ban kezdődött. A New York-i Warldorf Astoria halljában mutatták be mint stílusgyakorlatot, és a bemutató nem célzott többet, mint hogy bebizonyítsa a General Motors, hogy képes olyan autót előállítani, mint az Államokban akkoriban annyira kedvelt angol sportkocsik. Az a forma akkoriban teljesen szembefordult a GM akkor használt formavilágával.

Már maga a név is állítólag csak a véletlen műve. A GM egyik fotósa vetette fel a Corvette nevet a haditengerészet egyik apró és fürge második világháborús csatahajója után. Ez a cég vezetésének megtetszett.

Az első példány fehérre fényezett, hosszú motorháztetővel és rövid farral ellátott példány volt. Ezeket az arányokat a Corvette minden generációja magán hordozta.

Az egyik legnagyobb újdonsága az üvegszálból készült karosszéria volt. Előnyös tulajdonságai közé tartozott, hogy szinte bármilyen formát elő lehet állítani belőle, nem rozsdásodik és ráadásul könnyű is.

A cégvezetés megdöbbenésére akkora sikert aratott ez a formatanulmány az emberek körében, hogy rövidesen elkezdték az autó szériagyártását is.

A depütáláskor egy soros 6 hengeres motort választottak mindössze 150 lóerővel, amiből rengeteget elvett még a 2 fokozatú automata váltó is.

1955-ben aztán a GM vezetése belátta, hogy nem elég a dögös, sportos forma, így megalkottak egy újabb legendát, ami végigkísérte a típus pályafutását. A Chevy Smollblock V8-asa született meg ekkor 4,3 literes hengerűrtatrtalommal. Ez a motor újra az egekbe emelte az eladásokat.

A most bemutatott autó az 5.-ik generáció képviselője amit 1996-ban mutattak be.

Készült belőle coupé, cabrio és targatetős változat is.

A Smallblock lökettérfogata az évak alatt folyamatosan nőtt, ebben a generációban 5,7 literes volt, de 1955-óta most először nyúltak hozzá komolyabban a hengerenként kétszelepes OHV motorohoz. Megőrizték a szelephimbás kivitelt, de teljes egészében könnyűfém ötvözetből készítették a motort, ami így 344 lóerőt adott le, amit kizárólag a hátsó kerekek próbáltak átvinni az aszfaltr több-kevesebb sikerrel.

A c5-ös volt az utolsó bukólámpás generáció, utána gyalogosvédelmi okokból viszatértek a fix lámpákhoz.

Jellegzetes az autó hátulján a 4 kerek, itt már erősen lapított fényszóró és a 4 kipufogócső.

Ha a vezetési élményre is kíváncsiak vagytok, ajánlom figyelmetekbe a Totalcar tesztjét a típusról.

Akkor jöjjenek a képek:

hpim0645.JPG

hpim0646.JPG

hpim0647.JPG

hpim0648.JPG

hpim0649.JPG

hpim0650.JPG

hpim0652.JPG

hpim0654.JPG

hpim0655.JPG

hpim0656.JPG

hpim0657.JPG

hpim0659.JPG

hpim0660.JPG

hpim0661.JPG

hpim0662.JPG

hpim0664.JPG

hpim0665.JPG

hpim0666.JPG

hpim0667.JPG

hpim0668.JPG

hpim0669.JPG

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Boldog Új Évet!!! Boldog Új Évet!!!
  • WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló folytatás WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló folytatás
  • WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló 1. rész WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló 1. rész
  • BBurago BMW M Roadster E36/7 BBurago BMW M Roadster E36/7
  • Retroautók Barkas B1000 HP Retroautók Barkas B1000 HP

A bejegyzés trackback címe:

https://hangacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr186969033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard