Kicsit több mint egy hónappal ezelőtt újfent a Hungaroringen jártunk, ezúttal a DTM magyarországi futamának apropóján. Az alábbi posztban erről lesz egy kis beszámoló, sok képpel, kevés szöveggel.
Készültek videók is, de ezek még nincsenek nálam, majd valószínűleg egy későbbi posztban publikálom azokat is.
Kellemes nézelődést!
A Ringre való utazás és megérkezés hasonló volt, mint a WTCC esetében, azzal a különbséggel, hogy egészen más jellegű szervezést tapasztalhattunk meg. Már ahogy a pályához értünk, sokkal jobban osztották el a parkolókban az autókat, nagyon gördülékenyen és szabályozottan ment minden, és sokkal jobb helyen tudtuk leparkolni az autót, mint a múltkor.
Ahogy lesétáltunk a parkolóból, egy sokkal komolyabbnak kinéző rendezvény bontakozott ki a szemünk előtt, mint a Túraautó világbajnokság esetében. Látszott, hogy a Gyártók sokkal nagyobb összeget fektetnek be a DTM-be, és ez a körítésen is meglátszott.
8 óra magasságában érkeztünk, és csak gyorsan tudtunk körbeszaladni a közelgő első verseny miatt, így a képek készítését későbbre terveztük. Itt el is követtük azt a hibát, hogy jó képeket ekkor tudtunk volna csinálni, ugyan is nagyon kevesen voltak a pályán és környékén. Sajnos később a nagy tömeg miatt a gyártók standjairól nem tudtunk jó képeket csinálni, a mi a fényképezési kedvemet is elvette.
Még az első verseny előtt azért szétnéztünk.
Az Audinál kezdtünk. A cég dolgozóinak egy hatalmas sátrat állítottak, és az autó felhozatal sem volt rossz. A középpontban Ekström tavalyi autója volt kiállítva, és a stand körül csupa csúcsmodell volt kiállítva.
Volt S8-as:
RS6-os
SQ5-ös
És egy RS5- is.
Aki Audis ruhákra vagy modellekre illetve különböző szuvenírekre vadászott, nem kellett üres kézzel távoznia. Mi poszterekkel, zászlókkal és kitűzőkkel távoztunk.
A közelben volt a Mercedes standja is, a másik két prémium német gyártóhoz képest nagyon komolytalanul. 3 Kecskeméten gyártott modell volt csak kiállítva, azok sem AMG modellek voltak, szuvenírt nem tudtunk szerezni, de Mercis ruházatot és egyebeket ők is árusítottak.
Utána jött a BMW, aki méretre a legnagyobb Standdal készült az eseményre. Talán az összes modelljük M-es változatát meg lehetett csodálni, alkatrészek is ki voltak állítva, és innen is poszterekkel illetve zászlókkal távoztunk.
Itt sajnos nem csináltunk ekkor képeket, mert menetközben elrajtolt az első betétfutam, így siettünk elfoglalni a helyeinket, de azért itt van néhány később készült kép:
Ezúttal a célegyenes vége felé, a Gold3-as szektorba vettünk jegyeket, így tökéletes rálátásunk volt az első kanyarra. Az autók tudásuktól függően nagyjából pont előttünk kezdték meg a lassítást, így eléggé szemmel látható volt a különbség a különböző technikák között.
A Maserati Trofeo kupa volt az első betétfutam, ahol 24, színüket kivéve teljesen egyforma, 488 lóerős V8-as Ferrari eredetű szívómotoros gépek vívnak öldöklő csatát a helyekért. Nem semmi teljesítményű gépek ezek, és a hangjuk hátborzongató. Ez egy fél órás futam volt.
Kb. 20 perc szünetet követően a német Porsche Carrera kupa 19 körös versenye következett. Némileg visszafogottabb hang jellemzi ezeket a gépeket a Maseratikhoz képest, de nagyon jó volt ez a verseny is.
Újabb bő húsz perc múlva a Formula 3 Európa bajnokság futama következett. 21 körös volt a verseny, ahol 25 pilóta állt rajthoz a 2 literes, szívó motoros formula autókkal. Ez nem volt túl izgalmas, láthatóan próbálták a fiatal pilóták a soron következő futamhoz egyben tartani a technikát.
Ezen a futamon nem készítettem képeket, mert a fényképezőhöz csak egy akksi volt és kezdett drasztikusan leesni a töltöttségi szint, és inkább a későbbiekre spóroltam az energiával.
A futam után majd kétórás szünet következett, amit csak az élményautóztatás szakított meg. Az Audi és a Mercedes egy tavalyi autót vetett be erre a célra, míg a BMW egy E30 M3-at, egy M635CSI-t és egy GT3-as M3-mal szórakoztatta a tehetős utasokat.
Ekkor szétnéztünk újra a kiállítási területen, ahol a hatalmas tömeg miatt csak alig néhány kép készült, ekkor lehetett a gyönyörű Gridgirl-ökkel is fotózkodni.
13:30-kor a Dtm mezőnye megkezdte a felvezető kört, majd a nagyon látványos és kiélezett küzdelmet a 41 körös futamon.
Fantasztikusan látványosak ezek a gépek, furcsán néz ki a nyitott DRS, olyan mintha le lenne törve a hátsó szárny. A V8-as szívó motorok üvöltése lúdbőröztető, szépek a gázelvételkor és visszaváltáskor kicsapó lángnyelvek az oldalt kivezetett kipufogókon.
15:25-kor egy újabb Maserati Trofeo kupa következett. Ezúttal 60perces volt a futam, kötelező pilótacserével. Itt sokkal agresszívebben vezettek a versenyzők, mint az első futamon, sokkal több előzést láthattunk. Nagyon izgalmas volt.
25 perccel a Maserati kupa után a nap utolsó versenye következett, ahol újra az F3-asok álltak rajthoz egy 35perces verseny erejéig. Itt is, mivel utolsó verseny volt a hétvégén, szemmel láthatóan bevállalósabbak voltak a pilóták, ahol szép előzések, kicsúszások, összeakadások voltak. A verseny vége felé elkezdett esni az eső, és a Safety Car is pályára került, majd néhány körrel később a pálya folyamatosan romló állapota miatt a biztonsági autó mögött piros zászlóval szakították félbe a versenyt.
Ekkor mi is gyorsan a kocsi felé vettük az irányt, és a nagyon jól koreografált forgalomirányításnak köszönhetően gyorsan el tudtuk hagyni a pályát.
A hazaút teljesen eseménytelenül telt, kellemesen elfáradva, nagyon jó élményekkel gazdagodva tértünk haza.
Jövőre visszatérünk!!!!