A mai napon rendeztek A VETERÁN AUTÓK ÉS MOTOROK IX. MISKOLCI TALÁLKOZÓJA programjának keretében agy kis veterán jármű kiállítást Miskolcon, a Herman Ottó Gimnázium tornacsarnokában.
Erről jöjjön most egy képes beszámoló:
A képek minőségéért elnézést kérek. Az autókhoz méltatlanul mobiltelefonnal és egy nagyon régi digitális fényképezővel készültek, amik a tornacsarnok szegényes, természetesen nem kiállításokhoz méretezett világitása túl nagy kihívás elé állította a rendlkezésemre álló eszközöket.
Haladjunk abc sorrendben.
Első a BMW 600 1959-ből, 600ccm-es motorral a farában.
Egy gyönyörű BMW 2002 Targa 1975-ből, a motortérben egy 1990ccm-es blokkal.
A következő egy 1975-ös Citroen CX 2200ccm-es motorral.
GAZ 13 M Csajka 1974-ből a kiállítás legnagyobb, 5531ccm-es es motorjával.
A kiállítás szerintem legszebb autója, egy Fiat 124 Spider 1981-ből 2000ccm-es motorral.
Az olasz márkánál maradva egy újabb tető nélküli modell a Fiat X1/9 1980-ból 1498ccm-es motorral.
Most jöjjön két Ford Taunus. Az első egy Taunus 1300 XL 1974-ből 1294ccm-es motorral.
A másik egy Taunus GXL szintén 1974-ből, de már 1992ccm-es motorral.
Az angol autóipar is képviseltette magát többek között egy gyönyörű Jaguar XK 150 képében.
Mercedes-ből három is volt. Egyik szebb, mint a másik. Elsőként egy Mercedes-Benz 170 D 1949-ből 1698ccm-es motorral.
Volt egy pár évvel fiatalabb Merci is, egy Mercedes-Benz 170 DS 1953-ból 1767ccm-es motorral.
És a legfiatalabb Merci, amit sokan Ewing Merciként ismernek. Egy amerikai kivitelű Mercedes-Benz 450 SL 1973-ból egy 4520ccm-es V8-as motorral.
A másik angol gép egy Morris Minor 1100 1969-ból egy 1098ccm-es motorral.
Opel Rekord A 1963-ból 1500ccm-el.
Egy nagyon szép Peugeot 404D 1970-ből 1948ccm-el.
Egy igazi klasszikus, léghűtéses Porsche 911 1977-ból 2687ccm-es hat hengeres boxer motorral.
Egy Renault Caravelle egyenesen Kaliforniából jött el városunkba. 1960-ban készült 1100ccm-es motorral.
A svéd repülőgépgyártót is képviselte egy autó. Ez a Saab 96 1969-ből egy V4-es, 1460ccm-es motorral.
Sokak kedvence, de akinek nem, annak is biztosan vannak emlékei a jól ismert Trabant 601 S-ről. Ez a példány 1979-ben készült az ismert 600ccm-es kétütemű motorral.
A végére két Volkswagen maradt. Elsőként egy Bogár 1967-ből 1285ccm-es motorral.
Végül egy VW Karmann Ghia 1970-ból szintén 1300ccm-es motorral.
Ezeket az autókat csodálhatta meg a közönség. Nagy tömeg nem volt, szerintem azért, mert nem kapott valami nagy publicitást a rendezvény. Nem először voltam, de jövőre is biztos, hogy megyek. A belépőjegy csupán 500Ft, annyit mindenképpen megér.