Múlt vasárnap újra a Hungaroringre látogattunk a World Series by Renault rendezvényre.
Induláskor és út közben végig szakadó esőben mentünk, a látótávolság néhol a 30-40 métert is alig érte el, de mindenki óvatosan és odafigyelve, előzékenyen közlekedett a pályán, így szerencsésen odaértünk és addigra úgy tűnt az időjárás is kegyeibe fogad minket, mert elállt az eső.
A főkapun mentünk be, de amíg a kapunyitásra vártunk, összebarátkoztunk Szisz Ferenccel, aki 1906-ban Franciaországban, Le Mans környékén lezárt utakon megnyerte a világ első nagydíjversenyét. Egy 13 literes motorral ellátott, háromfokazatú váltóval rendelkező Renault volánja mögött teljesítette a kétnapos, 1236 kilóméteres embert és gépet próbáló versenyt.
Itt már egész jól összehaverkodtunk.
A belépés után, mivel nem sokan voltak, azt javasoltam, hogy gyorsan nézzünk szét és készítsük el a fényképeket, mert később a nagy tömeg miatt már nem lesz egyszerű.
Az alagút után a paddock felé vezető út bal oldalán lévő nagy aszfaltozott részen Renault autókiállítás és a szimulátorok várták a közönséget.
Először a régi Renault versenyautókat néztük meg. Egytől-egyik gyönyörű állapotú autók voltak, amiket később a pályán is megmutattak a közönségnek.
A képre kattintva galéria nyílikUtána megnéztük az új Traffic és Master teherautókat illetve a Clio Rs és Megane Rs modelleket is.
Benéztünk a szimulátor sátorba, ahol minden korosztály megtalálhatta a neki való szimulátort, illetve itt zajlott később a kerékcsere verseny is.
A képre kattintva galéria nyílik
Itt volt a Renault boutiqe is, ahol mindenféle a márkához kapcsolódó ajándéktárgyat lehett vásárolni. Szokásomhoz híven egy nyakbaakasztót vettem amire a lelaminált jegy kerül majd.
Volt még egy Mégane Rs egy Megane Trophy versenyautó társaságában a közelben egy Clio Cup versenyautó is.A képre kattintva galéria nyílik
Mellete volt a batak ahol bárki kipróbálhatta mit tud, illetve egy Formula Renault 3.5 versenyautó is.
A képre kattintva galéria nyílik
Tovább haladva a paddock felé Renault Trucks T sorozatának két példánya állta az utunkat.
Vele majdnem szemben a VIP sátor, de mögöttük az egyik nagy szenzáció, a Red Bull Racing 2012-es Forma 1-es versenyautója, az RB8-as sátra volt látható. Érdekes kontrasztként a sátorban megbújt egy Renault Twizy is durván felspojlerezve.
A képre kattintva galéria nyílik
Út közben természetesen mindenhol Mégane Rs-ekbe botlottunk.
Miközben lassan elértünk a Paddockhoz, megkezdődött a Formula Renault 2.0 időmérő edzése is. Az időmérőket nem kísértük nagy figyelemmel, mert szét akartunk nézni alaposan, hogy utána ne kelljen elhagyni a nézőteret, nehogy lemaradjunk valami eseményről a pályán.
A Paddockban fantasztikus látvány fogadott minket. A csapatok gyönyörű kamionjai, illetve a nyitott boxok és sátrak minden autósport kedvelő szívét meglágyítják. Nagyon jó érzés karnyújtásnyira lenni a versenyzőktől és a csapatoktól, és látni ahogy készítik fel az autókat az időmérőre és a versenyre.
Amíg itt töltöttük az időt, a 2.0-ások időmérője befejeződött és az autókat elhelyezték a Parc Fermében, és kezdetétt vette a 3.5-ösök időmérője is.
Ezekről készült képek az alábbi két galériában láthatók.
A képre kattintva galéria nyílik
A képre kattintva galéria nyílik
Mivel lassan kezdtünk megéhezni, úgy döntöttünk, hogy a tribün felé vesszük az irányt és elfogyasztunk pár szendvicset.
Közben a boxokban lázasan folyt a munka.
Miután jót ettünk, megnéztük a tribün mögötti részt.
Rögtön szemet szúrt valami kis kék gyösz, ami nagyon kirívó volt az autók között.
A Renault Twingo Twin'Run egy elborult koncepció. Ebbe a pici autóba a Mégane Trophy versenyautó Nissan eredetű 3.5 literes V6-os motorját paszírozták a két tengely közé. 316loerő, 4,5 másodperces gyorsulás 0-100km/h-ra. A megállásról hatdugattyús fékek gondoskodnak a 18"-as felnik mögé szerelve, és a tapadást elöl 205/40, hátul 240/35-ös gumik adják. Ez volt az akkor még nem ismert új Twingo előfutára. Később láthattuk a pályán is, nagyon durva kis gép. Kéne.
A képre kattintva galéria nyílik
Tovább haladva a Renault Club utcai ritkaságait lehetett megcsodálni.
A képre kattintva galéria nyílik
Miközben itt csorgattuk a nyálunkat, elkezdődött a pályán a Renault Sport Show.
Itt négy teljesen gyári, 265 lóerős Mégane Rs-el mutattak be profi pilóták egy elég látványos műsort.
A képre kattintva galéria nyílik
Utána jött az, amire biztos sokan vártak és nagyon sokan emlékezni fognak: az Infiniti Red Bull Racing F1 Show, amiben David Coulthard többszörös futamgyőztes, volt Forma 1-es pilóta kergette meg a Red Bull Renault RB8-ast. A hang és a látvány egyaránt feledhetetlen volt.
A képre kattintva galéria nyílik
Ez után jött egy ralilegenda. Jean Ragnotti egy régi versenyautója volánja mögött mutatott egy keveset a vezetési tudásából és abból, hogy mit tud ez a kis Renault 5 Maxi Turbo. Ő volt egyébként az első pilóta, aki turbós autóval futamgyőzelmet aratott, ráadásul a legendás Monte-Carlo Ralit nyerte meg egy ehhez nagyon hasonló autóval 1981-ben.
Utána boxutcabejárás volt, amikor is mi folytattuk a tribün mögötti rész felfedezését. Készítettünk még pár képet, begyűjtöttünk pár ajándékot, és mikor végeztünk, az első kanyar egyik lelátója felé vettük az irányt, hogy onnan nézhessük a Formula Renault 2.0 futamot.
Idő közben az egyik Daciás vicces kedvében volt, és hogy ne lógjon ki a sorból, kicsit átalakított egy BMW-t általános derültséget keltve ezzel.
A bmw háta mögött pedig ez volt látható:
A 2.0-ás futam nagyon élvezetes volt. Részletes leírásba nem mennék bele, megtették és megteszik ezt helyettem olyanok, akik sokkal jobban értenek hozzá.
Azért pár kép és videó készült itt is.
A képre kattintva galéria nyílik
Erről a lelátóról jó kilátás nyílt az általunk először körbejárt területre is.
Sajnos valamiért nem jelenik meg a teljes poszt, ezért kettészedtem. Itt a folytatás