Következzen pár kép az egyik első, és számomra legkedvesebb Bburago modellemről, a Bugatti EB 110-ről.
Ezt a modellt kit formájában szereztem be, egyszerre a BMW M Roadsterrel és egy Shelby Series 1-el, erről majd a későbbiek folyamán teszek fel képeket.
Az EB 110 az alapító Ettore Bugatti születésnapjának 110.-ik évfordulóján mutatkozott be 1991-ben, innen a név is. Az EB az alapító monogramja, a 110 pedig innentől kezdve azt hiszem egyértelmű.
A matricázása a modellnek nem sikerült a leírás szerint, és a Bburago modelleknél később is bajban voltam ezekkel, így sokszor eltértem az ajánlott dekortól, de nekem így is tetszett. Így járt többek között az E36-os M3-as BMW is.
Részletesség és kidolgozás szempontjából nagyon tetszett a modell, az 1/24-es mératárányúak közül szerintem a gyártó egyik legjobban sikerült terméke volt.
A megmintázni kívánt versenyautó jelentősen eltér ettől a modelltől, mivel ez az utcai változat a versenygép matricázásával.
A gyártó 55 év szünet után indította el a versenyváltozatot 1994-ben ami az EB 110SS nevet viselte. Műszaki hiba miatt nem tudták befejezni a futamot.
Az utcai változat 3,5literes V12-es 4 turbóval ellátott motorja 550 lóerőt tudott, a későbbi SS változat már 650-et továbbított a kerek felé, ahol az erő átadását állandő összkerékhajtás hivatott segíteni.
A versenyváltozat a szabályoknak való megfelelés következtében "csak" 600 lovas volt.
Az alábbi kép az ultimatecarpage.com oldalról származik.