Hangácsi blogja

Hangácsi blogja

Autóbuzéria, ahogy nekem tetszik.

Top 5

  1. Dio felújítás 3. rész
  2. A várva-várt Senna film, magyar felirattal! Frissítve!!!
  3. Dio felújítás 4. rész - Az utolsó poszt
  4. Dio felújítás 2. rész
  5. Dio felújítás 1. rész

Keresés

Blogajánló

Halászlé helyett fotózni mentünk Bajára. Kétszer is! Ahogy a cím is mutatja, ebben az írásban Bajára látogatunk, először 2023. decemberében, majd 2024 júliusában, elsősorban buszokat kattintgatni, de azért a halászléről sem feledkeztünk meg. Előbbiekről szól a mai bejegyzés: A néhai Bács Volán felségterületének központját adó Baja különös helyet… buszvonal.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2015 október (1)
  • 2015 május (2)
  • 2015 március (1)
  • 2014 december (3)
  • 2014 november (1)
  • 2014 október (2)
  • 2014 szeptember (6)
  • 2014 augusztus (2)
  • 2014 július (2)
  • 2014 június (1)
  • 2014 május (3)
  • 2014 április (4)
  • Tovább...

Címkék

1/24 (13) 1/43 (65) 104 (1) 105 (2) 1100 (1) 1102 (1) 111 (1) 1203 (1) 125p (3) 126p (2) 13 (1) 1310 (1) 1500 (1) 200 (1) 2014 (4) 2015 (1) 203 (2) 2101 (1) 2109 (1) 2141 (1) 2203 (1) 237 (1) 24 10 (1) 311 (2) 312 (1) 313 (1) 353 (3) 356B (1) 400 (1) 407 (1) 408 (1) 45 (1) 452 (1) 469 (1) 601 (1) 603 (1) 603 1 (1) 613 (1) 67b (1) 69 (1) 745i (1) 750 (1) 911 (1) 968a (1) af34 (8) árvíz (1) audi (2) auto gp (1) awz (1) a 07 (1) b1000 (2) barkas (2) bburago (9) bis (1) bmw (6) bosto (1) bugatti (2) c5 (1) cabrio (2) camping (1) carlos sainz jr. (2) chevrolet (2) citroen (1) civic (2) corvette (1) coupé (1) csajka (1) dacia (3) david coulthard (2) dio (9) dodge (1) dtm (1) e36 (1) e65 (1) E85 (1) EB 110 (1) etcc (1) f1 (3) f8 (1) f9 (1) felújítás (7) ferrari (1) fiat (5) fiesta (2) ford (3) formula 1 (2) formula renault 2.0 (2) formula renault 3.5 (2) fso (1) gaz (6) goldenblog2011 (1) groupb (1) gtr (1) gymkhana (2) honda (11) HP (1) hungaroring (5) hyundai (1) ifa (2) is350 (1) jean ragnotti (2) kenblock (2) kia (1) kiállítás (1) kombi (2) kulabéla (1) lada (6) lancia (1) latvia (1) leaf (1) legendás autók (1) lexus (1) Le Mans (1) lotus (1) m20 (2) m21 (1) m24 (1) m3 (1) m5 (1) maserati (1) Melkus (1) mercedes (1) michelisz (2) modell (79) moszkvics (4) motor (1) M GMBH (1) M roadster (1) nissan (1) niva (1) nomad (1) norbi (1) nysa (1) oka (1) p50 (1) p70 (1) Pannónia (1) pick up (2) pobeda (1) polonez (1) polski (3) porsche (2) raf (1) rally (2) Red Bull Racing (2) reklám (4) Renault (1) renault (1) Renault F1 (2) retroautók (65) robogó (7) rs125 (1) RS 1000 (1) rt/10 (1) samara (2) segítség (2) senna (1) simson (1) skoda (1) soul (1) sr50 (1) subaru (1) syrena (3) szavazás (1) tarpan (1) tatra (3) tavria (1) TL 250 F (1) tourist (1) trabant (2) traction avant (1) trans (1) tűzverdák (1) type 55 (1) uaz (2) veloster (1) veterán (1) videó (13) viper (1) volga (3) volvo (1) vörösiszap (1) warszawa (4) wartburg (7) welly (1) World Series by Renault (2) WSR (2) wtcc (2) yugo (1) z3 (1) z4 (1) zaporozsec (1) zastava (2) zaz (2) zengő motorsport (1) Zil (1) zuk (1) Címkefelhő

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Dodge Viper RT/10

Dodge Viper RT/10

›
Dodge Viper RT/10

2015/10/02 : hangacsi Szólj hozzá!

Régen írtam már, mert szerencsére sok az elfoglaltságom mostanában és kevés idő maradt a hobbijaimra.

A mai poszt a címben is említett autóról szól, a modellem képeivel.

hpim0523.JPG

Az autót először az 1989-es ditroiti autókiállításon mutatták be. Akkoriban a Chrysler egy maradi, műszakilag fejletlen és unalmas autókat gyártó cég híréban állt, és ezen akartak változtatni a Viper megalkotásával. A sorozatgyártás lehetősége akkor még fel sem merült.

dodge-viper_rt10_concept_vehicle_1989_1600x1200_wallpaper_02.jpg

A cég akkori elnöke mondta 1990-ben, hogy a cél a Viperrel az volt, hogy "mindenkinek leessen az álla, amikor ránéz." Ez sikerült, mert akkora volt az érdeklődés az autó iránt, hogy '90 májusában bejelentették: megépítik a vevőknek a Vipert.

Két évvel később mutatták be a sorozatgyártásra szánt példányt.

38876434001_original.jpg

A csővázas autó tervezésében részt vett Caroll Shelby, a formát pedig Tom Gale alkotta meg. Érdekesség az autó motorja, mivel a vállalat a modernitás jegyében készítette az autót, és ehhez képest a Dodge Ram teherautó egy módosított, 8.0 literes V10-es OHV motorjátt tették a vázba forrástól függően 378-400LE közötti teljesítménnyel.

A 6 fokozatú kézi váltót a Borg Warner szállította, és a motor nagy, 610Nm-es nyomatékára jellemző, hogy a tulajok szerint bőven elég a 3-as és a 4-es fokozatot használni, azokkal nincs megoldhatatlan hétköznapi forgalmi szituáció.

Kezdetben csak piros színben árulták a hihetetlenül magamutogató, rendes tető nélküli roadstert, később lett választható a fekete, majd a sárga és a zöld.

Mivel rendes teteje illetve oldalsó ablaka nincs az autónak, csak pár behelyezhető panel, ez némileg korlátozta a nem kaliforniai éghajlatú tájakon a használhatóságot.

A Viper gonosz autó. Gyors, de nehezen vezethető, az erőt nehezen tudják az utra juttatni a 335-ös hátsó kerekek és nagyon könnyű megforogni az autóal, de értő kezekben eszeveszett tempót lehet belőle kihozni.

1995-ben jött egy modellfrissítés, illetve az újabb, kemény tetős coupé, a GTS. Számos változtatás mellett eltűnt a side pipe, mely sok tulajdonos, de legfőképp a Chrysler életét keserítette meg, de ezekről majd a Viper GTS modellemet bemutató posztban írok részletesebben.

Addig is jöjjenek a képek. A modell a Bburago terméke, 1/24-es méretarányú. Kicsit keveredik rajta a modellfrissítés előtti és utáni állapot, tehát ez egy nem létező autó kicsinyített mása.

hpim0523.JPG

hpim0524.JPG

hpim0525.JPG

hpim0527.JPG

hpim0528.JPG

hpim0529.JPG

hpim0532.JPG

hpim0533.JPG

hpim0535.JPG

hpim0536.JPG

hpim0537.JPG

hpim0538.JPG

hpim0539.JPG

hpim0540.JPG

hpim0541.JPG

hpim0544.JPG

hpim0545.JPG

hpim0547.JPG

hpim0548.JPG

Ajánlom figyelmetekbe a Totalcar.hu tesztjét a típusról, a nagy sikerű tévéműsor aktuális videója is benne van! Ide kattintva elérhető.

Az eredeti autókról készült  képek a netcarshow.com-ról, illetve a cardomain.com-ról származnak.

 

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • WTCC Hungaroring 2015 - Kis élménybeszámoló WTCC Hungaroring 2015 - Kis élménybeszámoló
  • WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló 1. rész WSR 2014 Hungaroring Élménybeszámoló 1. rész
  • Legendás Autók Chevrolet Nomad Legendás Autók Chevrolet Nomad
  • Veterán Autók Kiállítása Veterán Autók Kiállítása
  • Retroautók Tarpan 237 Retroautók Tarpan 237

A bejegyzés trackback címe:

https://hangacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr367881752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard