Régen írtam már, mert szerencsére sok az elfoglaltságom mostanában és kevés idő maradt a hobbijaimra.
A mai poszt a címben is említett autóról szól, a modellem képeivel.
Az autót először az 1989-es ditroiti autókiállításon mutatták be. Akkoriban a Chrysler egy maradi, műszakilag fejletlen és unalmas autókat gyártó cég híréban állt, és ezen akartak változtatni a Viper megalkotásával. A sorozatgyártás lehetősége akkor még fel sem merült.
A cég akkori elnöke mondta 1990-ben, hogy a cél a Viperrel az volt, hogy "mindenkinek leessen az álla, amikor ránéz." Ez sikerült, mert akkora volt az érdeklődés az autó iránt, hogy '90 májusában bejelentették: megépítik a vevőknek a Vipert.
Két évvel később mutatták be a sorozatgyártásra szánt példányt.
A csővázas autó tervezésében részt vett Caroll Shelby, a formát pedig Tom Gale alkotta meg. Érdekesség az autó motorja, mivel a vállalat a modernitás jegyében készítette az autót, és ehhez képest a Dodge Ram teherautó egy módosított, 8.0 literes V10-es OHV motorjátt tették a vázba forrástól függően 378-400LE közötti teljesítménnyel.
A 6 fokozatú kézi váltót a Borg Warner szállította, és a motor nagy, 610Nm-es nyomatékára jellemző, hogy a tulajok szerint bőven elég a 3-as és a 4-es fokozatot használni, azokkal nincs megoldhatatlan hétköznapi forgalmi szituáció.
Kezdetben csak piros színben árulták a hihetetlenül magamutogató, rendes tető nélküli roadstert, később lett választható a fekete, majd a sárga és a zöld.
Mivel rendes teteje illetve oldalsó ablaka nincs az autónak, csak pár behelyezhető panel, ez némileg korlátozta a nem kaliforniai éghajlatú tájakon a használhatóságot.
A Viper gonosz autó. Gyors, de nehezen vezethető, az erőt nehezen tudják az utra juttatni a 335-ös hátsó kerekek és nagyon könnyű megforogni az autóal, de értő kezekben eszeveszett tempót lehet belőle kihozni.
1995-ben jött egy modellfrissítés, illetve az újabb, kemény tetős coupé, a GTS. Számos változtatás mellett eltűnt a side pipe, mely sok tulajdonos, de legfőképp a Chrysler életét keserítette meg, de ezekről majd a Viper GTS modellemet bemutató posztban írok részletesebben.
Addig is jöjjenek a képek. A modell a Bburago terméke, 1/24-es méretarányú. Kicsit keveredik rajta a modellfrissítés előtti és utáni állapot, tehát ez egy nem létező autó kicsinyített mása.
Ajánlom figyelmetekbe a Totalcar.hu tesztjét a típusról, a nagy sikerű tévéműsor aktuális videója is benne van! Ide kattintva elérhető.
Az eredeti autókról készült képek a netcarshow.com-ról, illetve a cardomain.com-ról származnak.